Lektor avas koolituse küsimusega: Mis tagab enesejuhtimise suutlikkuse ning miks see on oluline? Tähtis roll on õpilas vaimsel tervisel, ka heaolu seisundil, see mõjutab mõtlemist, käitumist ja emotsioone ning aitab realiseerida oma võimeid. Silmas tuleb pidada ka noore emotsionaalseid baasvajadusi, kas tagatud on kuuluvus- ja turvatunne ning autonoomsus. Esmalt tuleb õppijaid õpetada keskenduma, avastama, jõukohaselt pingutama, andes samas ka edasiviivat tagasisidet ning asjakohast tunnustust – nii luuakse esmased õpi-edu kogemused. Hinnanguvaba hoiak ja õppija eneseusu võimestamine on eelduseks, et õpilane ise hakkab looma enda jaoks tähendusi, leiab seoseid, suudab töömälus nn „kokku pakkida“ uue – hetkel õpitava ja varasemad eelteadmised, mistõttu on õpitu ka hiljem kättesaadav. Õpetada tuleb mudeldamist ja seda harjutada ning kuidas olulist infot ebaolulisest eristada. Selgitada tuleb ka õppematerjali „tükeldamist“, st osade kaupa õppimist, õpitu üle arutlemist…