Kõik Digiteod

Home / Kõik Digiteod

Mentorkoolitus “TORE klass ja TORE kool”

TORE MENTORLUSPROGRAMM 2018 TALLINNA 21. KOOLIS 27. augustil 2018 Osalejad: I ja II kooliastme klassijuhatajad, psühholoog, eripedagoog. Koolituse sisu: TORE mentorlusprogramm on tugiõpilastegevusega liitunud koolidele kooli mikrokliimat mõjutavate, väärtusi kujundavate ning praktiliste kaasavate meetodite ja tööriistapakettidega näidistundide sari, kus õpitud meetodeid saavad õpetajad kasutada igapäevatöös. Meie mentorprogrammi teema oli „TORE klass ja TORE kool“ Koolituse eesmärgiks oli saada TORE meeskonnaks, kes oskab nutikate tööriistadega toetada õpilasi: olla edukas ja igapäevaselt toimetulev, paremat suhtlemisoskust ja- julgust, tunda ja kontrollida paremini oma tundemaailma, kujundada eneseväljendusoskust, arendada ja austada iseend, toetada eluterveid väärtusi, olla parem sõber ja klassikaaslane Suur tänu koolitajad Aili Avi ja Merit Eskel! Meist sai toredam meeskond, kelle tagataskus kasulikud tööriistad TORE koolikeskkonna kujundamiseks. Jagame Teiega oma õnnestumisi järgmisel kohtumisel, 18. oktoobril 2018. „Me pole meeskond, mitte sellepärast, et me koos töötame, vaid sellepärast, et me austame, usaldame…
Read More

EDU EXEX Haridustehnoloogia konverents

12. septembril toimunud konverentsil räägiti palju tulevikust ja sellest, mida koolidelt oodatakse. Kõlama jäid märksõnad: digipädevused, lõiming, tehnilised lahendused, koostöö, programmeerimine. Koolide edulugudena esitleti: Koduõpe Austraalia õpilastega ja sünkroontunnid Kose Gümnaasiumis, Tabasalu Ühisgümnaasiumi digilugu (e-tööplaan, värbamisveeb, code week, e-kursus), Robooyikatunnid HEV õpilastele Võru Kreutzwaldi Koolis, Innovatoorium - Tark Koolimaja värkvõrgu abil. Kehaandurid õppetöös Valga Gümnaasiumis. Ülevaate koostas ja konverentsil käis Signe Hohensee. Kõik ettekanded on leitavad sellelt lingilt: EduEXEX
Read More

Digiõpe 200 – kuidas elab digitaalne õppevara?

30. augustil 2018 toimus sisekoolitus/infotund temal: „Digiõpe 200 – kuidas elab digitaalne õppevara?“. Lektoriks oli Priit Tammets Tallinna Ülikooli Digitehnoloogiate Instituudist. Lisaks e-Koolikoti õppematerjalidele käsitleti ka muutuva õpikäsituse ja õpetaja-õppija mõiste laiemat tähendust.
Read More

Haridustehnoloogide suvekool

Haridustehnoloogide suvekool “Tukkuv haridustehnoloog digit ei püüa” 15.-16.augustil 2018 Haapsalu Kutsehariduskeskuses. Koolituse teemad ja koolitajad: Digipädevuse tasemetöö – Aimi Püüa, Katariina Voinonen; Talgutund – nipid ja saavutused – Ingrid Maadvere; Office 365 – Riina Tralla; Google võimalused – Lii Nuut; Avasta H5P! – Airi Aavik; Samsung 360 – Vaiko Mäe; GoPollock – Katrin Uurman; Õppimist toetav edenemise mõtteviis + arvutiõpetus – Triinu Pääsik
Read More

Koolitus “Kiusamisest vabaks!”

14. ja 15. juunil toimus MTÜ Lastekaitse Liidu programmi „Kiusamisest vaba lasteaed ja kool“ metoodika koolitus "Kiusamisest vabaks!" põhikooliõpetajatele. Koolitust viisid läbi Merit Lage, Auli Andersalu-Targo ja Sigrit Nigulas ning programmi koordinaator Viive Rull. Osalejad said hulk kasulikke õppematerjale ning Lastekaitse Liidu ajakirja „Märka last“
Read More

Toimus TORE projekti kogemuskohtumine

TORE projekti viimaseks koolitusetapiks oli 3. mail toimunud kogemuskohtumine, mis toimus Tabasalu Ühisgümnaasiumis. 21. Koolist osalesid huvijuht Kristiina Tiits ja psühholoog Jaana Loopre ning tugiõpilased Andreas Ahi ja Bianka Põldroos 6.D. klassist. Läbiviijatena olid kohal TORE koolitajad Maire Lilleberg, Ele Sööl ning tegevjuht Karmen Aasma. Meid võõrustasid Tabasalu gümnaasiumis TORE juhendaja Eda ning kolm tugiõpilast. Juhendajaid ja õpilasi oli kohal ka Viimsi Koolist ja Tallinna Tehnikagümnaasiumist. Kohtumise eesmärgiks oli anda ülevaade, kuidas TORE tegevus igas koolis on käima läinud. Andsime tagasisidet esimestest rõõmudest ja muredest TORE ringi käivitamisel. Iga kool esitas enda tegevusplaani ning kirjeldas möödunud kuid. Kohtumise käigus esitati ka koolitajatele küsimusi TORE tegevuse läbiviimise erinevate võimaluste kohta oma koolis. Ajurünnaku käigus andsid ka teised koolid üksteise küsimustele vastuseid. Koolitus lõppes piduliku tunnistuste üleandmisega.
Read More

Mängud üldpädevuste ja meeskonnatöö arendamiseks

23. aprillil toimus sisekoolitus, kus tutvustati GAME club demomänge õpilaste üldpädevuste ja meeskonnatöö oskuste arendamiseks. Koolitust viisid läbi koolituskeskuse koolitajad – Liina Inno ja Aleksei Razin. Hariduslikud mängud sobivad kõikide kooliastmete õpilastele ja võivad kasutust leida ka aktiivõppepäevadel. Mängudel on oluline roll metoodilise tööriistana klassijuhatajatöös, klassi ühtsustunde kujundamisel. Mängude üldeesmärkideks on: meeskonnavaimu tekitamine ja suurendamine, iga meeskonnaliikme tugevate külgede avamine, usalduse suurendamine klassis. Tore, et klassijuhatajate hulgas on juba demomängu rakendajaid, kes andsid väga positiivset tagasisidet õpilaste tegutsemisest, arutlustest, järeldustest ja parimate otsuste kokkuleppimisest. Mängude kohta leiate rohkem teavet: http://www.thegameclub.eu/mangud/koolidele    
Read More

TORE projekti supervisioon 23. märtsil

TORE (Tugiõpilaste Oma Ring Eestis) programmi üheks etapiks oli läbi viia supervisioon koolitaja Maire Lilleberg’i osalusel. Huvijuht Kristiina Tiits, psühholoog Jaana Loopre ning tugiõpilased (Bianka Põldroos, Kirke Kupits, Andreas Ahi) 6D klassist viisid läbi 21. Kooli 6D klassi õpilastega kahetunnise koolituse teemal «Inimeste erinevused ja sarnasused». Koolitusel osales terve klass koos klassijuhatajaga. Supervisiooni eesmärgiks oli saada tagasisidet superviisorilt, kuidas läks, mis oli hästi ning mida tasuks järgmistel kordadel silmas pidada. Samuti oli eesmärgiks tutvustada TORE tegevust 6D klassis ning anda tugiõpilastele võimalus oma tegevusega olla eeskujuks kaasõpilastele. Nagu TOREle kombeks, alustati takjaringiga, kus iga osaleja sai lühidalt sõna. Edasi viidi läbi paberirebimisharjutus, mille eesmärgiks oli illustreerida inimeste võimalikku erinevust. Rühmatöö formaadis arutleti hea ja halva lapse stereotüübi erinevusi ning toodi näiteid omadest kogemustest. Järgnes meeskonnamäng, mida analüüsides leiti seoseid päriseluga.…
Read More

«MÕK – mis ja milleks?»

3. jaanuaril 2018 osales koolipere sisekoolitusel, kus teemaks oli «MÕK - mis ja milleks?» Koolitajateks olid Priit Kruus ja Merilin Aruvee TLÜ Haridusinnovatsiooni keskusest. I osa koosmõtlemise fookuses oli arutleda teemal MUUTUNUD või MUUTUV ning mis on UUS? Koolitusel tutvustati ka TLÜ HIK poolt läbi viidud uuringut, mis sisaldas õpetaja enesehinnangut ja enesetunnet, mille indikaatoriteks oli rahulolu õpetaja töö sisuga, tajutud koolikliima ja subjektiivne seotus kooliga. II osa käsitles MÕK-i ja kooli kultuuri vahelisi seoseid ning III osa tutvustas näitena 11B klassiga läbiviidud praktilist rühmapõhist lõimitud õpet koostöise õppimise ja õpetamise seisukohast, mille korraldasid ja viisid läbi HIK didaktikud. Kokkuvõtteks: Muutuva õpikäsituse rakendamine õppes tähendab eelkõige eesmärgistatud ja süsteemset õpetajatevahelist mõtestatud koostööd. Koolitusmaterjal lisatud
Read More