Koolitused

Konverents “Tehnoloogiarikas kool”

25. oktoobril 2017 toimus Tallinna Reaalkoolis IKT sügiskonverents teemal "Tehnoloogiarikas kool". Toimusid erinevad töötoad, kus tutvustati nii digitaalseid õppevahendeid ja –materjale, innovaatilisi õppemeetodid, kui ka koolide pilvelahendusi ning räägitakse lähemalt avatud õpperuumidest, rahvusvahelisest koostööst ja internetiohtude ennetamisest. Lisaks toimus konverentsil EXPO, kus paralleelsessioonide vahepausidel sai lähemalt tutvuda haridusele suunatud digivaldkonna toodete ja teenustega: BCS Koolitus, Foxcademy, Insplay, Janika Leoste ja Future Robotics, Oomipood ning Tebo õpiveeb. Meie koolist osalesid Ave Kallas, Valentina Taliaru ja Signe Hohensee.
Read More

Seminar “Digipöörane kool”

HITSA seminaride sari „Võrgustik võrgutab“ alustas 12. oktoobril uut õppeaastat, pannes esinejad ja osalejad digipöörasuse üle mõtisklema seminaril "Digipöörane kool". Päeva juhtis IT-arendusjuht Birgy Lorenz. Seminaril arutleti selle üle, miks ja kus näevad õpetajad digi kasutuselvõtuks õppetöös takistusi.  „Ei piisa, et lastel on nutiseadmed, kool peab enda omad muretsema. Aga isegi kui kool muretseb tahvel- või sülearvuteid sületäite kaupa, on tulevik ikkagi VOSK – võta oma seade kaasa,“ sõnas Birgy Lorenz. Kasvõi juba sellepärast, et kool ei saa igal aastal arvuteid välja vahetada, laste nutiseadmed vahetuvad aga küll, ja nii on võimalik tunnis kasutada uusimat tehnoloogiat. „Õppimise eesmärgil suunab nutiseadet kasutama ikkagi õpetaja, õpilased ise seda nii ei kasuta,“ ütles Lorenz. Seminaril osales Signe Hohensee. Kõiki videoettekandeid saab vaadata sellelt lingilt.
Read More

IX üleriigilised õppealajuhatajate koostööpäevad “Haridussaun Saaremaal”

IX üleriigilised õppealajuhatajate koostööpäevad "Haridussaun Saaremaal" toimus 27.-29. septembrini 2017.  Koostööpäevadel käsitletud teemad olid "Õppimine ja õpetamine Eestis ja vaade sellele Euroopast" Pille Liblik, HTA üldaridusosakonna juhataja; "Nüüdisaegne õpikäsitlus - enesejuhitud, koostöine ja avatud" Margus Pedaste, Tartu Ülikooli HTI professor. Elavat huvi pälvis verivärske Haridus- ja Teadusministeeriumi poolt välja antud trükis "Mis on õpikäsitus", kus on väga kompaktselt sõnastatud kogu muutuva õpikäsituse ideoloogia.  Õpikäsitus on arusaam sellest, mis eesmärkidel ja mil viisil õppimine toimub, millistes suhetes on õppeprotsessis osalejad ning nende arusaamade rakendamine praktikas. Õpikäsitus on osa laiemast  koolikultuurist. Õppekäsituse muutus tähendab muutust õppesisus (õppekavades), õppimise ja õpetamise viisides ning õppimises osalejate suhtes. Koostööpäevadel käsitleti veel eduka eneseväljendamise aluseid ning meediat kui kahe teraga mõõka, lisaks toimusid ettekanded Saaremaa õpetajatelt ja koolijuhtidelt.  29. septembril tutvusime Saaremaa Ühisgümnaasiumiga, kus Saaremaa Ühisgümnaasiumi õppealajuhataja tutvustas…
Read More

Toimus TORE tugiõpilastegevuse programmi eelkohtumine Viimsi Koolis

TORE programmi tutvustav eelkohtumine toimus Viimsi Koolis 18. septembril ning sellel osalesid huvijuht Kristiina Tiits ja koolipsühholoog Jaana Loopre. MTÜ noorteühing Tugiõpilaste Oma Ring Eestis ehk MTÜ NÜ TORE on noorteorganisatsioon, mis on loodud 2000. aastal eesmärgiga suurendada ühiskonnas nende inimeste hulka, kes kannavad ja levitavad inimsõbralikku, õppimist ja õpetamist soodustavat, erinevusi sallivat ning koostööle orienteeritud mõtteviisi. Eelkohtumise käigus tutvusime teiste koolide esindajatega (Haabneeme Kool ja Viimsi Kool), kes on valmis TORE programmi oma kooli viima. Samuti tutvusime programmi ajaloo ja olemusega ning koolitusprogrammi ajakavaga. Eelkohtumise läbiviijateks olid TORE tegevjuht Karmen Aasma, koolitaja ja superviisor Maire Lilleberg ning koolitaja Ele Sööl. Tugiõpilastegevus T.O.R.E. arendab kolme suunda koolis: • tugiõpilaste endi toimetulek; • sõbraks ja kaaslaseks olemine (abi) eakaaslastele; • õpilaste ja täiskasvanute vaheline koostöö. Lähtuvalt kontseptsioonis kirjeldatule panustavad MTÜ NÜ…
Read More

Toimus programmi Hooliv klass 2017 avaseminar kümnele Eesti koolile

Hooliva klassi programmi avaseminar toimus 11.09.17 Roseni tornis, aadressil Mere pst 6, Tallinnas. Koolitusel osalesid 21. Kooli 7A klassi klassijuhataja Ülle-Ly Vohnja, klassijuhatajate õppetooli juht Heli Raidma ning koolipsühholoog Jaana Loopre. Koolitajateks olid SA Archimedese noorteagentuuri asejuht Marit Kannelmäe-Geerts ja programmi tegevusraami ja sisu üks väljatöötajatest Hele Riit ning programmi teostajaks Sihtasutus Archimedes noorteagentuur. Programmi idee pärineb Haridus- ja Teadusministeeriumi noorteosakonnalt ja Eesti Noorsootöö Keskuselt. Programm panustab Eesti noortevaldkonna arengukava (2014-2020) elluviimist tugevdades koolinoorsootööd ja panustades noorte tõrjutusriski vähendamisesse ning seda rakendati esmalt 2014. aastal. Programm on mõeldud klassidele (6.-7. kl), mis ühtse meeskonnana ei toimi, kus esineb konflikte ja õpilastel on raskusi õppetööle keskendumisel. Avaseminari eesmärgiks oli kohtuda käesoleval aastal Hooliva klassi projektis osalevate koolidega ning tutvustada Hooliva Klassi programmi eesmärke, programmi alustala- motiveeriva intervjuu olemust, programmi eelnevate aastate tulemusi ja…
Read More

MOOC-miks, kellele ja kuidas?

Tartu Ülikooli e-kursus. Kursusel anti ülevaade sellest, mis on MOOC (Massive Open Online Courses) ja millised on nõuded heale MOOCile. MOOC on üldjoontes paljude õppijatega, kõigile avatud veebipõhine kursus. MOOCil puudub eestikeelne nimetus ning samuti on väga erinevalt tõlgendatavad tema omadused. Üldiselt peetakse massiivsuse all silmas suurt õppijate arvu, kusjuures pole oluline reaalne õppijate arv kursusel, vaid valmisolek väga suureks õppijate arvuks. Selgus, et hea MOOCi koostamine on väga mahukas ja kollektiivne töö. Materjalides on nõuandeid videode tegemiseks, nõudeid tekstile jm. Osaales Signe Hohensee.  
Read More

Erasmus+ SMILE kursus

  Kursus toimus 27.08-3.09.2017 Lissabonis. SMILE (Schools Museums Internet Learning Education) oli väga asjalik ning sisaldas mitmeid eelnevalt ettevalmistatud kodutöid, rühmatöid, muuseumide külastusi ja aktiivset suhtlust erinevate Euroopa riikide (Kreeka, Horvaatia, Poola, Saksamaa, Läti, Soome, Rootsi) õpetajatega. Saime teadmisi kuidas kasutada muuseume ja näituseid koolitöö osana, milliseid metoodikaid kasutades panna õpilasi huvi tundma ja uut infot omandama. Lisaks õppisime kasutama Adobe Spark äppi, mille saame ka oma koolis iPad-idega kasutusele võtta. Info kursuse kohta on SIIN. Osales Kaja Kadarik.
Read More

Rahvusvaheline tehnoloogiakasvatuse XIV suvekonverents 2017 „Multimateriaalne kool, robootika ja programmeerimine“

12.- 14.06.2017 toimus Hiiumaal rahvusvaheline tehnoloogiakasvatuse XIV suvekonverents 2017 teemal „Multimateriaalne kool, robootika ja programmeerimine“. Traditsiooniline tehnoloogia ainevaldkonna alane rahvusvaheline suvekonverents toimus koos Soome ja Rootsi kolleegidega Kassari Puhkekeskuses ja Kärdla Põhikoolis, korraldajateks oli MTÜ Eesti Tehnoloogiakasvatuse Liit (ETKL) ja Step Systems Oy (STEP). Esimesel päeval toimusid loengud ja esitlused tehnoloogia ainevaldkonna olulistel teemadel nii Soomes kui ka Eestis, päeva teine pool oli tutvumine paikkonna ettevõtetega. Teisel päeval toimub tegevus mitmes töötoas.  Töötubade tegevus oli nii traditsioonilise õpetuse kui ka uuema tehnoloogia alalt, nt traditsiooniline rootsi vakk (svepa), sepistamine, logotrükkimine tekstiilile, VEX Robotics, Programmerimine RobotC. Kolmandal päeval toimus lühiseminar, ühtne tehnoloogia töötuba ja sportlik-tehnoloogiline maavõistlust. Meie koolist osales rahvusvahelisel suvekonverentsil tehnoloogiaõpetuse õpetaja Mart Soobik ja tegi esitluse teemal „Õpilaste tehnoloogiliste teadmiste võrdlev uuring Soomes ja Eestis“.
Read More

Aktiivne vahetund

7. aprillil 2017 osalesid huvijuht Kristiina Tiits ja 4B klassi õpilane Maria Kuusk Tallinna Haridusameti korraldatud koolitusel „Aktiivne vahetund“ Tallinna Õismäe Gümnaasiumis. Koolitajaks oli füsioterapeut ja Laste Tervisekooli juhendaja Merle Leiner, kes selgitas, kuidas osavustreening on seotud aju tegevusega. Merle Leiner tõi aju ja keha koostöö iseloomustamiseks lihtsa näite: Ajus on palju rakke, kuid need ei suhtle omavahel. Nagu siis kui sa esimest korda kooli läksid, oli koolis palju lapsi, aga sa ei tundnud neist peaaegu kedagi ja seepärast ei kiirustanud sa nendega suhtlema. Esimesel koolipäeval sa veel ei kutsunud neid endaga mängima ja te ei teinud midagi väga palju ühiselt koos. Aja jooksul aga oled õppinud järjest rohkem lapsi oma koolist tundma ja teil on ühiseid tegevusi. Sama on ajus, et kui sa kasvad ja õpid tegema erinevaid liigutusi,…
Read More